Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Yoganic (SE-nummer 4135732)
Tinvej 20A
3060 Espergærde
Kundeservice: in**@yo*****.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på yoganic.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Bestilling
Yoganic.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.
For at handle på yoganic.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til yoganic.dk
Betaling
Yoganic modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort samt alle internationale betalingskort. Betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.
Yoganic krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Yoganic opkræver ingen gebyrer ved brug af Dankort, Visa, Visa Dankort og Visa Electron. Ved brug af internationale betalingskort opkræves et betalingsgebyr på 1,25 % for dansk udstedte kort og fra 2,25 % for udenlandsk udstedte kort.
Alle priser på www.yoganic.dk er inkl. moms, og i DKK. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
Fragt og levering
Yoganic sørger for levering med GLS eller PostNord, og vi bestræber os på at afsende dine varer inden for én hverdag. Rettidig levering forudsætter dog, at fragtselskaberne overholder dag-til-dag levering. Yoganic kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtselskaberne. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Yoganic naturligvis en ny leverance uden beregning.
Du har følgende valgmuligheder ved levering i Danmark:
Vi tilbyder gratis fragt over 499 kr. Hvis du handler for under 499 kr. så tilbyder vi følgende priser:
Post Danmark erhverv – 35 kr.
Post Nord Afhentningssted 40 kr.
GLS Pakkeshop – 29 kr.
GLS Privatlevering 35 kr.
Forsendelse til udlandet (4-10 hverdage) varierer afhængig af land.
Hvis du ikke henter din bestilling i den valgte pakkeshop indenfor afhentningsfristens udløb, modtager vi pakken retur. Yoganic påtager sig ikke ansvaret for at kalde ikke afhentede pakker retur. Modtager vi en sådan pakke retur opkræver vi et fragt og ekspeditionsgebyr på 50 kr., hvilket vi fratrækker dit returbeløb. Ønsker du at købe varen igen skal du lave en ny bestilling. Samme vilkår gælder, hvis du har indtastet forkert leveringsadresse på din bestilling.
Vi gør vores allerbedste for, at du skal modtage, præcis det du har bestilt, og at det kommer sikkert frem til dig. Vi er dog kun mennesker, og enkelte gange kan der ske fejl, ligesom vores pakker nogle gange får en ret hård behandling på vejen. Oplever du, at det du har bestilt, ikke stemmer overens med det, du har modtaget, bedes du sende os en mail på in**@yo*****.dk senest 2 dage efter du har modtaget din bestilling. Det samme gælder, hvis dine varer har fået en skade under forsendelsen. Vi vil dernæst naturligvis sørge for, at du hurtigst muligt bliver kompenseret.
Reklamation – Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det vil sige, at der ydes to års reklamationsret i henhold til loven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi forbeholder os altid ret til at afgøre, hvilken form for kompensation kunden skal modtage. I særlige tilfælde såsom ved udenlandske køb vil vi som oftest give penge tilbage eller afslag i prisen.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til in**@yo*****.dk Her skal du oplyse dit ordrenummer samt vedhæfte et billede af reklamationen.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Fejl, misbrug og annullering af ordrer
Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil blive meldt til politiet.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til in**@yo*****.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vi anbefaler altid, at du sender varen som forsikret pakkepost, da du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Det vil sige, at vi anbefaler at varerne returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må helst ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris.
Varen sendes til:
Yoganic
Tinvej 20A
3060 Espergærde
Oplys ordrenummeret og dine kontaktoplysninger ved retur.
VIGTIGT
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller med DAO (da de kommer udenfor vores åbningstid og blot stiller pakkerne uden kvittering), og vi afhenter ikke pakker i pakkeshops.
Bytte
Ønsker du at bytte din returvare til en anden vare skal du selv placere en ny ordre på webshoppen.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på in**@yo*****.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.11.2020